Termočlánek v plynovém spotřebiči

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Říjen 15 21:02:13 CEST 2016

Mám problém s termočlánkem v plynovém kotli a mám v tom
nejasno. Byl by prosím někdo ochoten mi v tom poradit?

Myslím, že termočlánek by měl po zahřátí dávat nějakých 20-25mV.
Nevím ale, jaký proud by měl být schopný dodat.
Ten můj dává naprázdno 15mV, ale po připojení ke kotli to spadne
okamžitě na nulu, a cívku ventilu neudrží.

Cívka ventilu a všechno po cestě má DC odpor cca 0.12 R. To by snad
mohlo být dobře, ne?

Samotný termočlánek má velký DC odpor, kolem 85k. Laicky soudím,
že tohle se za chodu projeví jako vnitřní odpor zdroj, takže proto po
připojení napětí spadne. Je to prosím tak nebo je tam nějaké fyzikální
omezení proč to naměří ten DC odpor tak velký?

Předpokládám, že ty termočlánky jsou obecně záměnné. Takže jde jen o to
sehnat nějaký, který bude rozměrově zhruba pasovat. Je to tak, prosím?
V mém případě budu muset asi tomu novému kuchnout přívodní koaxiální
přívod, protože ten můj (Junkers) má neobvyklý 2-drátový přívod.

Nedělal někdy někdo z vás "simulátor termočlánku"? Například vzít zdroj 3V
a přes odpor třeba 33R to připojit na cívku ventilu? Nerad bych ji odpálil,
neviděl jsem to vevnitř a tak nevím, jaký drátem je to namotané. Ale díky
malému DC odporu to asi bude slušný drát a tak by se tomu snad nemělo
nic stát.

A poslední dotaz/prosba: nemáte někdo v Brně zbytečný starý termočlánek
třeba ze zrušeného kotle? Doufal jsem, že to snadno koupím třeba
u Neumana, který jako jediný má otevřeno o víkendu. Ale nejenom že to
nevedou, ale nakonec to vypadá, že to sehnat i přes týden bude obtížné,
když to ani instalatérské speciálky nevedou.

Předem díky za případné know-how.
PL