prevodniky napetovych urovni

Pátek Říjen 14 12:37:01 CEST 2016

Dovolim si odbocit z puvodniho vlakna, ale ono se to tady trochu stocilo smerem,
ktery me zrovna zajima.

Spousta periferii s kteryma si hraju komunikuje na 5V (serva, UZ a IR senzory, AD
prevodniky, IO extendery, LCD atd. atd.). Jak resit pripojeni k novejsim kontrolerum
na 3.3V? (treba Raspberry Pi, BeagleBone Black, "tyhlety ARMy" a dalsi podobne)

Kdyz jsem poprve potreboval propojit 5V a 3.3V vetve i2c, tak jsem to udelal dvema
tranzistory BSN20, vzhledem k nativnimu chovani i2c s pullupy to bylo presne to co
bylo potreba (dokonce jsem to dal primo na kablik a bylo to OK i kdyz trochu
piplacka). Ale kdyz tech IO linek bude hodne, treba ten BBB ma 2x46 header, kde sice
ne vsechno bude potreba spojovat s necim na 5V, ale i kdyby jich bylo jen 15-20, tak
jednotlive tranzistory by zabiraly asi dost mista a uz by to asi neslo jednoduse na
jednostranne desce. A taky, nevim uplne dobre, jak by to bylo s chovanim pri ruznych
moznostech typu jednosmerna komunikace tam nebo zpatky, obousmerna komunikace,
tri-state atd. aby to bylo dostatecne obecne pro ruzna konkretni pouziti toho
ktereho pinu, kdyz typicky muzu jedenkazdy pin kontroleru pouzit peti ruznymi
zpusoby.

Udelat si primo shield? (ale jak resit ruzne konfigurace pinu, kdyz dopredu uplne
presne nevim, co budu chtit pripojit)
Udelat si jednu univerzalni desku s mnoha kanaly a kabelaz vest pres ni? (zvyseni
dratoveho chaosu, navic kazdy dalsi konektor po ceste je v tresoucim se robotovi
zdroj problemu)
Neresit v centru a tahat 3.3V logiku az k senzorum a prevest az na miste? To zas u
toho pripojovaneho modulu uz nebude moct byt jen obycejny kablik s konektorem, navic
u tech modulu obvykle jako na potvoru neni moc mista nebo neni sikovne tam mit dalsi
desticku.

Asi nakonec univerzalni reseni neexistuje, takze se mozna radsi zeptam jinak - jak
to v konkretnich pripadech kdo resite? Co pouzivate na prevod urovni? Krome
jednokanalovych reseni s FETem jiste existuji i vicekanalove prevodniky v jednom
futralu, mate nekdo nejakou realnou zkusenost?

D.O.