Male 32b MCU - jake, ktere, ci?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 13 14:59:59 CEST 2016

Hlavní výhoda je, že podobné ARMy dělá dost výrobců, takže je z čeho vybírat. Obvykle taky zdarma dodávají nějaké vývojové prostředí. Horší je, že je to obvykle (nebo snad vždy?) založené na molochu Eclipse.

Můj příspěvek ale byl původně míněn jen jako popíchnutí:-)
A narážel na ne moc dobou politiku výrobce SW. Třeba já taky používám pro AVR placený CodeVision, ale ten se dá snadno přesouvat mezi libovolným počtem PC a to bez HW klíče. Když mi vyhořela základní deska, napsal jsem jim a oni mi bez dalšího vysvětlování licenci resetli, takže jsem druhý pracovní den již programoval na novém počítači.

Co se periferií týče, tak je jich velký výběr a některé ARMy jsou přímo pro motory, takže přímé řízení 6tranzistorového můstku je je pak velmi snadné. Ale i dost těch “nemotorových” má celkem propracované čítače. Teď jsem si s tím zrovna naběhnul:-) Zapojil jsem repráček na nějakej supersložitej čítač a zjistil jsem, že abych mohl pípat, budu muset prostudovat hodně stránek manuálu...

PH

From: hwnews konference
Myslite ten silenej moloch Yagarto? no to mi prijde drahe i zadarmo....nic tak rozezraneho jsem nevidel

Jinak bych se rad zeptal jake vyhody mi prinasi ARM treba oproti tomu dsPICu pripadne PIC32. Ptam se, protoze neznam co vsechno ten ARM ma v sobe. I ten 8b PIC sice neni zadnej rychlik, ale tou obrovskou hromadou periferii, ktere pracuji v podstate realtimove, jsem schopen realizovat i pomerne narocne zalezitosti. Tratim jen v pripade ze je treba zacit pocitat s vetsima cislama.

Nerad bych s prechodem na ARM dosel k tomu, ze mam sice brutalni vykon, ktery ale budu nucen z valne casti vrhnout na SW reseni HW problemu.

Jinak ja zadne opruzy nevidim - potrebuji v podstate jen trosku lepsi pocitani.