Male 32b MCU - jake, ktere, ci?

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Říjen 13 13:47:49 CEST 2016

To EV dsPIC-ko je novy vyrobok, asi bude chvilku trvat kym sa dostane
aj k malym predajcom
http://www.mouser.sk/ProductDetail/Microchip-Technology/dsPIC33EV64GM002-I-SP/?qs=sGAEpiMZZMvt8PIZHrwfMoVmQk7LeeKyMGnwi3D0qiujQAwBckTntQ%3d%3d
Starsie dsPIC30F su v predaji dlhe roky, tiez su v DIP, pokial viem
vsetky su 5V, ale kedze je to starsia technologia (prva polovica
minuleho desatrocia) a od tej doby sa velmi neinovovala, maju o nieco
mensiu pamatovu dotaciu a vyssiu spotrebu a cenu nez nove typy
dsPIC33. V TME je ich je zopar typov.
Ak si raz kupite kompilator pre 16-bity, bude zrejme podporovat vsetky
16-bity, teda dsPIC30, dsPIC33, PIC24 - teda aspon tak si mi zda
http://www.mikroe.com/mikropascal/dspic/
Mozete naskocit na nejaky starsi typ a ked si ich trochu "osahate",
bude prechod na novsi (pri zachovani existujucich nastrojov) zrejme
pomerne jednoduchy.

Tie PIC24 a dsPIC ja osobne povazujem za "osembit na steroidoch". Ma
to pomerne jednoduchu a prehladnu strukturu, lahko a prijemne sa
programuje v assembleri (pardon, jazyku symbolickych adries), nie su
tam ziadne prefetch ani datove cache a jednoznacne casovanie - jednu
hlavnu clock-ovu domenu, od ktorej je vsetko odvodene.
U 32-bitov (ci uz ARM alebo MIPS) to zacina byt trochu zlozitejsie a
to co som spominal v predoslej vete plati presne opacne, ale zas su
tam ine vyhody - trebars pomerne dlha cesta k vyssim vykonomm,
pamatiam a mnohonasobnym periferiam. Samozrejme, takmer vsetko 3V a
vacsinou (viacmenej mimo Microchipu) v SMD puzdrach.