odrazeny vykon u nezapojeneho optickeho vlakna

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Neděle Říjen 9 16:38:53 CEST 2016

To zalezi na konektoru, SC/PC muzou mit rekneme -35dB az -55dB; SC/APC
 >-55dB; u E2000/APC se tusim uvadi -60dB az nemeritelno. Kdezto nejake
starsi FC nebo ST potvory klidne -20dB.

Je to tedy zavisle na uhlu zakonceni, aplikovanemu bordelu^Wnecistote a
zrejme i tomu jestli je tam zapojeny dalsi konektor nebo uz vzduch.

Konkretni cisla rekne docela presne libovolne OTDR. Muzu nekde vystrachat
nejaky namer pro ilustraci.

Kdyz jsme potrebovali merit trasy OTDRkem a zajistit, ze na konci kabelu
urcite nebude zadny odraz, musel se tam misto konektoru strcit 3M fibrlok
bez druheho konce - gel vevnitr zajistil, ze se signal "rozprskne rovnomerne
do prostoru".

Jeste jsem mel nekde nejakou poznamku o nejake bulharske konstante neco jako
(+/-)14 dB, ale tu neumim priradit k cemu patrila; mozna to bylo prave
idealne rovne celo nezapojeneho SC/PC konektoru.

U technologie GPON nam dodavatel kladl na pamet, ze nesmime mit celkovy
odraz trasy (ORL) horsi nez zhruba 30dB (rovnez mam kdo vi kde zapsane
presne cislo).

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] yanek. cz>
http://yanek.cz/ | jabber: yanek [at] mitranet. cz