detekcia pritomnosti / namet na brainstorming

Ivan Stenda jaivast na gmail.com
Úterý Listopad 29 15:22:32 CET 2016

Vlastnim garaz v neosvetlenej radovke ( v tomto obdobi tma ako v rohu uz
okolo 17tej ). Vyrobil som si teda lampu ktora osvetli najblizsie okolie
pre komfort pri manipulacii so zamkom. Teraz by som ju rad naucil zapnut
sa, ked ju potrebujem a vypnut ked uz nie. Chcem s nou mat osobny vztah,
tzn nezelam si aby sa zasvecovala nahodnym okoloiducim a ma o mne vediet na
dialku, tzn, zasvietit uz ked sa priblizujem.

Prva myslienka bola pouzit bluetooth, zacal som teda experimentovat s
modulom HC-05 v master mode v naivnej predstave, ze ho sparujem v telefonom
ktory mam skoro vzdy pri sebe, a na zaklade vytvorenia a prerusenia
 spojenia budem riadit akciu. Toto vsak nejde relizovat bez programovania
app pre android ( suvisi s tym ze tento modul vie iba SPP profil ), co sa
mi zda "overkill".
Dalsi pokus bol ESP8266/nodeMCU v SOFTAP mode a akcia na zaklade
pripojenia/odpojenia telefonu cez WIFI. Toto zlyhalo na vlastnosti
androidu, ze nevytvara spojenie v sleep mode ( existuju moznosti ako ho
donutit spojenie v sleep mode udrzat, ale nova konekcia sa vytvori vzdy az
po zobudeni ).

Dalsie nepreskumane potencialne slepe ulicky su BT modul s podporou
profilov ako A2DP/AVRCP/HFP, alebo BLE beacon pripadne v kombinacii s
povodne zavrhnutym programovanim pre android.

No a samozrejme cele to ma byt idealne zadarmo, prinajhorsom za par supiek
:-)
Nemate niekto napad ako na vec ?

dik