[OT] Problem s autem - dobijeni

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Pondělí Listopad 21 14:18:50 CET 2016

No, ten snímač na klice/vačkovce dneska bývá opravdu na Hallově
principu, má to tři vývody - dva napájení a jeden výstup. Signál se mění
podle výstupků na klikovce a i když se klika netočí, čidlo přesto dává
informaci, jestli tam výstupek je nebo není.

Nedávno mi tohle čidlo odešlo, objednal jsem tedy nové, ale nefungovalo.
Po krátkém bádání jsem zjistil, že signál na výstupu je, má ale opačnou
polaritu - v aktivním stavu bylo na výstupu +12V namísto 0 V. Vyřešil to
invertor s jedním tranzistorem s tím, že "někdy" objednám čidlo jiné.
Zajímavé je, že podle katalogového čísla všechno sedělo, balení Bosch se
zdálo taky celkem důvěryhodné.

JMN