[OT] Problem s autem - dobijeni

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Listopad 20 14:12:37 CET 2016

Zdravím,

>  20.11.2016, 13:52:43
>
> Pokud si dobre vzpominam, s Fe nereaguje koncentrovana H2so4
> (bezne se transportuje v ocelovych zeleznicnich cisternach), zredena
> ano a dobře.

Ano, to je samozřejmě pravda, protože není disociovaná, ona vlastně nereaguje
ani tak sama, ale reaguje síranový aniont a železný kationt a pokud je
vysoce koncentrovaná, tak tam ty anionty nejsou a tedy nemůže železo
"napadnout".

> S Cu reaguje jen za pritomnosti oxidacniho cinidla.

Ano, to pomůže překonat tu bariéru elektronegativity.
Třeba s dusičnou měď reaguje dobře, a to proto, že dusičná si ji oxiduje
sama :-).

Zdraví Pavel