[OT] Problem s autem - dobijeni

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Listopad 20 13:25:38 CET 2016

> "vodík+kyslík+páry kyseliny sírové - mít to v očích není nic příjemného, mít
> tím politej motorovej prostor v autě znamená zaděláno na korozi."
>

> Tohle by mě zajímalo. Myslel jsem, že  kyselina sírová se železem nereaguje.

Zdravím,
  tak to došlo někde k omylu. Kyselina sírová se železem reaguje velmi dobře.
  Nereaguje s těmi prvky, které mají elektronegativitu větší než vodík (2.20).
Např. železo má 1.83, tedy reaguje docela dobře. Ovšem zlato (2.54) samozřejmě
nereaguje.
  Za normálních okolností nereaguje ani olovo (2.33), které je k tomu nutno
donutit proudem, a to je právě princip olověného akumulátoru :-).

Zdraví Pavel