[OT] Problem s autem - dobijeni

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Listopad 19 17:05:39 CET 2016


Mereni na svorkach akumulatoru pri behu motoru ukazalo krasnych (a zvolna 
klesajicich) 9V, naprosto bez zavisloti na otackach motoru. Merit na 
alternatoru za chodu motoru je temer nemozne (jeste, kdyz vam u toho prsi na 
zada... moc fajn, ale stejne tam tu ruku zkroutit do vnitrnosti beziciho 
motoru neni uplne jednoduche). Mam za to, ze kdyby to bylo v akumulatoru 
(netvrdim, ze nema narok, taky uz mu par let je), cosi by se na nem dalo 
domerit a treba by se to aspon hybalo s otackama, res. byl by rozdil mezi 
volnobehem a 1500 ot/min.

Ale zase na druhou stranu - kdyby tam byl nejaky prechodak na kabelech a 
pritom se altik snazil dobijet a aku s velkym svodem to na druhe stran zral, 
dost mozna by se dalo namerit neco podobneho - prekvapive pro mne ovsem je, 
ze se zavada projevila skokove, to by odpovidalo treba tomu zkratovanemu 
clanku, ale aku ma po dobiti cca 13.4V (naprazdno), takze tim to asi nebude.

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "Zdeněk" <zdej na atlas.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, November 19, 2016 4:41 PM
Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni


Jak jste došel k původnímu názoru, že je chyba v dobíjení?
Tohle jsou příznaky odešlého akumulátoru. Před pár lety mi odešel podobným
způsobem. Když jsem jel pro nový, auto jsem musel roztlačit s kopce. Pak už
ale po delší jízdě při chcípnutí motoru na křižovatce chytlo normálně. Až
zase to delším zastavení před prodejnou nešlo nastartovat.
Takže jsem to tipoval na ztrátu kapacity s tím, že alespoň pár minut to
nějakou energii ještě udrželo.
Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Saturday, November 19, 2016 2:10 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni

Nabil jsem baterku, dal ji do auta s tim, ze pojedu cca 20km do Trebone, kde
si na me jeden prodejce nasel o vikendu cas a nasel baterku. Auto jsem bez
problemu natocil, ale protoze jsem jeste potreboval do baraku se jit umejt a
tak, tak jsem to zase zdechnul, protoze to startovalo na prvni skrt.

Vratil jsem se k autu o par minut pozdeji a starter ani neprotocil motor.
Nechapu, ktera bije - vypada to, ze mi odesel alternator (ovsem nejak
podivne, kontrolka dobijeni nesviti - ale pry se to stava) a baterka je po
smrti. Ale zase, ja nevim. Naprazdno ma baterka asi 13.4V (byla cerstve
nabijena, ma narok), kdyz otevru dvere, tak se mi rozsviti hromada zarovek v
interieru plus bezpecnostni cervene ve dverich, tak napeti klesne asi o pul
voltu (mam tu po ruce jen PU500, takze desetinky na 30V rozsahu spis
odhaduju).

Spis bych to tipoval na nejaky problem v kabelazi, prece jen je tomu autu 20
let, ma narok na nejake prechodaky v zalisovanych spojich a podobne. Jdu
pokracovat v patrani, mozna by byla zajimava klidova spotreba auta pri
zhasnutem interieru a nenatocenem motoru, treba mi tam "jen" nekde neco topi
- fakt tomu prestavam rozumet.

Pavel Kutina

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list