LPT bracket pro MSI MoBo?

konfera na efton.sk konfera na efton.sk
Pátek Listopad 18 21:43:00 CET 2016

Podobny pripad su alfanumericke LCD moduly. Pinouty su v zasade dva, jednoradovy a dvojradovy, ale ak sa vezme do uvahy "standardne" cislovanie dvojradoveho hrebena (jeden rad parne druhy rad neparne), tak to cislovanie medzi oboma typmi sedi 1-GND 2-VCC 3-VLCD 4-6 riadiace (z hlavy neviem poradie) 7-14 datove vo vzostupnom poradi.

Pinov byva aj 16, vtedy su dva piny naviac na podsvietenie, a tie uz byvaju hocako, videl som ich uz aj na "necakanom"  konci pred 1. To je prvy bod kde sa da pomylit, ale to je dost rukolapne.

Ten druhy na ale riadne zaskocil. Este v predarduinovej ere bolo casto vidiet na 8052.com dotaz typu "postavil som si prvu dosku s mcu ('51) a nejde mi, co mam zle". Kedze na takuto otazku sa na dialku zle odpoveda, majitel 8052.com navrhol "8051 arduino", proste nejaku zakladnu dosku, u ktorej je istota ze bude fungovat, k nej nejake zakladne periferie a firmware, predavane ako DPS/sada/hotove. Jednou z periferii bol konektor pre dvojradovu verziu LCD modulu. Ja som si ho poskladal a pripojil moje LCD, nic nefungovalo a vsetko bolo horuce. Ukazalo sa, ze autor nahodnym vyberom z asi stovky modulov v digikey nahodou trafil jeden jediny, ktory ma v tom pinoute prehodene napajanie a zem (vsetko ostatne sedi so "standardom")...

wek