Vrtané šablony pro SMT

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 15 15:14:28 CET 2016

Používáte prosím někdo DIY vrtané šablony pro nanášení pasty?
A z jakého materiálu?

Já zatím používám dávkování  ručním dispenserem. Pokusně jsem si
několik šablon vyleptal, ale bylo s tím dost práce. I profi výrobci
používají
vrtané šablony, tak bych to chtěl taky zkusit.

Bylo by fajn, kdyby se to dalo dělat z plechovkového hliníku. Šablony jsem
z něho kdysi leptal, ale je to dost měkký materiál a obdélníkové díry s
tenkou
příčkou mezi nimi (pady pro pouzdra QFP nebo QFN 0.5mm) už se bortí.
Možná by to v případě kulatých vrtaných děr mohlo vyjít líp.
Navíc se musela dost pracně sundávat odolná povrchová úprava, což by
se u vrtání samozřejmě nemuselo dělat.

Díky předem za případné tipy a zkušenosti.
PL