RPi a displej

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Úterý Listopad 1 10:53:34 CET 2016

Zdravím, chtěl bych si postavit jednoduchou herní konzoli do ruky na
staré hry pomocí RPi a Retropie. Na internetu je hromada návodů jak na
to včetně již hotových distribucí takže v tom problém není. Zajímá mě
spíš jak je to s displejem. Pokud bych použil jednodušší a levnější s
rozhraním SPI (rozlišení 320x240) bude tam fungovat i HW akcelerace
videa co RPi umí? Jako že ovladač toho SPI displeje bude číst
framebuffer kde data do něj dodá procesor RPi tedy včetně použití té
akcelerace... Nebo SPI displej je čistě SW záležitost? Ještě váhám
jestli použit displej s rozlišením 320x240 nebo 480x320 (obojí 3,5")
cenově to vyjde skoro na stejno (Čína). Ale zase jsem četl, že displej
s tím větším rozlišením už je s SPI docela na hraně co se týče
rychlosti (jde o hry kde je nutná plynulost u statických oken by to
tak nevadilo)... Co se týče displeje s rozlišením 480x320 tak na YT
jsem viděl videa kde obraz moc plynulý nebyl, ale pak jsem zahlédl
jedno na nějakém fóru kde už to šlapalo v pohodě, ale teď to nemohu
najít.

MG