Re: [MOTO] Proplachování motoru při výměně oleje ?

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Neděle Květen 29 22:46:05 CEST 2016


>Moderní motory mají optimalizovaný (ekonomicky i na zeleno) systém výměny 
>oleje, a počítá se s tím že v systému může zůstat až 10% starého oleje.

Ano, pocita se s tim ze tam zustane a motor pak nevydrzi to co by mohl 
vydrzet. :-)
Proste "moderni" motor.
Napr. moderni 1.6TDCI = 1.6HDI = 1.6(nevim jak u Volva).
Bezvadny to motor, ktery upece kazdy olej (maly objem oleje + prehrata 
mista)
a jeste ma tak moderne navrzenou vanu, ze z nej nejde olej vypustit a musi 
se odsavat.
Tedy vzdy dost karbonu zustane ve vane.

Na slovo moderni zacinam byt celkem alergicky.
Olej i v modernim motoru trpi okysicovanim, tvorbou karbonu a oboje je pro 
kazdy motor destruktivni.
Jestli je moderni (ve smyslu osazen GDI, turbo, lepsi emise apod.) je preci 
uplne jedno.

Od jiste doby vzdy pri vymene oleje naleji do motoru za cca 100,- cistic 
motoru.
Pak se to necha X desitek minut kloktat na volnobeh (zadne jezdeni = ! bez 
zateze !)
a pak se olej vypusti.
Prinos v cistote motoru je i "okem meritelny" (novy olej je dlouho pravdu 
pruhledny),
takze me to za tu stovku stoji.

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Lubor Otta" <butan na centrum.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 29. května 2016 22:34
Předmět: Re: [MOTO] Proplachování motoru při výměně oleje ?


Moderní motory mají optimalizovaný (ekonomicky i na zeleno) systém
výměny oleje, a počítá se s tím že v systému může zůstat až 10% starého
oleje.
Jeden můj kolega, bývalý automechanik, svoje auto při výměně oleje
proplachuje naftou, a pak se kochá že ještě za měsic olej není černý
jako bota.
Lubor


Dne 29.5.2016 v 22:12 Pavel Troller napsal(a):
> Zdravím,
>    dovolil bych si malý moto-dotaz.
>    Když jsem se zabýval čtením manuálů na tehdejší auta coby dítě, 
> pamatuji se,
> při výměně oleje v motoru se používalo proplachování speciálním olejem. 
> Původní
> olej se vypustil, nalil se ten proplachovací, motor se spustil a nechal 
> běžet
> určitou dobu při mírně zvýšených otáčkách bez zátěže, pak se vypustil ten
> proplachovací a nalil se definitivní.
>    Dnes už se to prý nedělá, syn studuje autotronika, na praxi mění oleje 
> každý
> den a tvrdí, že to nikdy nikde u žádného auta nedělali. Starý olej se 
> vypustí
> a sotva to už skoro nekape, tak se tam dá nový filtr, zašpuntuje se to a 
> naleje
> předepsaná dávka nového oleje.
>    Je to jen šlendrián daného servisu, nebo se to u moderních motorů 
> opravdu už
> nedělá ? Mám laický dojem, že část původního oleje v motoru musí zůstat - 
> např.
> nad čerpadlem ve všech trubkách a mazacích kanálcích...
>    Zdraví Pavel
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list