V cem psat pro Linux?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Květen 29 10:11:45 CEST 2016

Hezke, kdyz jsem vloni potreboval udelat nejake veci pro testovani
zeleza, pripojeneho k RPi, tak jsem skoncil u toho sameho - RPi, k nemu
pripojena nejaka dalsi udelatka, ale hlavne dotykovy displej, takze
presne touhle cestou - lighttpd, jeden php skript a volani externich
shell skriptu pro ty "systemovejsi" zalezitosti. Docela to fungovalo,
hlavne jsem to mel za jeden den hotove - bylo to "rychle a spinave", ale
ucel to splnilo a sef byl spokojenej :)

Jde mi spis o to, ze kdyz si nekdo vymysli zelezo, ktere ma neco delat
jednoucelove a bezi na RPi nebo obdobne desce, tak je nemyslitelne
nechat tam desktop a jednu spoustenou aplikaci - je potreba napsat neco,
co bude mit k tomu urceny uzivatel jako shell s autologonem a nikam
jinam ho to nepusti. A k tomu uz to php neni to prave (ne ze by to
neslo, ale "profi" to fakt neni).

Jinak mne prekvapilo, jak snadno jde ovladat zelezo na poslednim
raspbianu, bezicimu na RPi - a naopak co vsechno chybi a na prvni pokus
nefunguje na debianu, bezicimu na Olimexinu (mam tu na hrani i jedno
Olimexino Lime). Je videt, ze komunita kolem RPi udelala spoustu prace,
kterou si uzivatel ruznych "Raspberry kileru" musi udelat sam...

Tak ja se zkusim s duverou obratit na QT, take jsem si s nim kdysi hral
a vim, ze se mi podarilo udelat aplikaci s jednim tlacitkem, tak to snad
pujde :) Samozrejme bude asi vesele zprovoznovat ruzne navesene senzory
pres I2C, 1-W, GPIO a tak, ale to se snad nejak vstreba.

Diky.

Pavel Kutina