[OT] Jak to chodi v realitce

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Květen 27 10:52:06 CEST 2016

No kam já se hrabu s tím autem, to je vlastně jen taková "historka okresního
formátu" :)

Jinak k realitkám - nerad bych tu rozbouřil nějakou nehezkou debatu, ale ve
vedlejším vchodě sídlí jakási asociace realitek, a ta čas od času pořádá
nějaká školení či co pro makléře. Tedy čas od času se tady sejde deset
patnáct lidí, ze kterých je poměrně značná část kuřácká a tedy se s nimi
potkávám u popelníku. Nejsem právě družný typ, takže se s nimi do řeči
nedávám, ale stojím, kouřím, koukám a poslouchám.

Čekal bych, že člověk, který se mi má starat o milionové hodnoty, bude mít
nějakou úroveň - ale od většiny z nich bych si nekoupil ani rohlík, natožpak
byt či dům, někteří vypadají, jakože ještě před týdnem bivakovali v parku u
Hlavního nádraží, opačný extrém jsou jedinci, kteří by nesedli do auta pod
dva mega, Gucci jim leští boty a Versace pere ponožky - nebo se tak alespoň
chovají :) A když poslouchám ty "oduševnělé odborné pindy", tak se mi občas
dělá i fyzicky špatně - občas zaslechnu, jak ti "zkušenější" poučují
nováčky, jak co udělat, aby víc zbylo, hlavně aby se to prodalo a pak že už
se na to dá vysrat a tak podobně. Opravdu výživné...

Mám známou, resp. moje lepší polovička má nejlepší kamarádku, která tuhle
práci dělá - a snaží se jí dělat hodně poctivě. Klient je opravdu Klient a
ne ovce k ostříhání (samozřejmě z toho má provizi - a ne malou, ale od
začátku o ní klient ví a nic "navíc" není) a ta holka (no dobře, holka k
padesátce) je schopná tomu věnovat čas od šesti od rána do půlnoci. Navíc je
to poměrně dynamická dáma, takže když potřebuje někde za klienta vyjednávat,
docela si to užívá :) To jen kdybyste někdo potřeboval, mám člověka, který
sice není laciný, ale funguje ve prospěch klienta.

Pavel Kutina