Re: Frézka na dřevo

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Čtvrtek Květen 26 17:32:17 CEST 2016

Jak to tak čtu tak nejlepší bude ne ta na dřevo, ale tříbřitá *)
drážkovací **) fréza ***) na hliník ****) z rychlořezné oceli *****) se strmou
šroubovicí ******) a se středovým břitem *******). Konkrétně třeba
tato: https://www.hoffmann-group.com/CZ/cs/hot/Mono-obr%C3%A1b%C4%9Bn%C3%AD/Fr%C3%A9zy-HSS/Stopkov%C3%A1-fr%C3%A9za-3-mm-GARANT/p/191320-8
samozřejmě v průměru dle potřeby nebo v několika různých průměrech.

*) Kompromis, aby při ručním vedení "netáhla" do strany a při tom
dělala aspoň trocchu lulaté díry.

**) Aby měla dost velké mezizubové mezery na dřevěné třísky

***) Fréza je nástroj, frézka je stroj.

****) Frézy na hliník jsou nejostřejší. Teoreticky by měly být frézy na
dřevo ostřejší, ale to bývávalo, profi jsou teď z tvrdokovu a hobby
sice z oceli, ale výrazně čínského způsobu zpracování.

*****) Pro ruční resp. nepřesné vedení nelze použít tvrdokov, lámal by
se.

******) Aby se nástroj nevtahoval do hloubky.

*******) Aby se s ní dalo i vrtat.