Mereni hladiny ve studni

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Květen 25 17:10:34 CEST 2016

Udělal jsem to jinak. Vzal jsem zbytek PexAlPex trubky, (pokud se můžete
stavit v Praze, dám Vám jej zdarma), ohnul jsem jej do tvaru U, aby oba
konce byly nad vodou. Prostrčil je do instalační vodotěsné krabice, aby
i když to je nad vodou, bylo to rozumně odolné proti vlhkosti. U jedné
jsem vrchní vrstvu Pex odstranil v délce cca 1cm. Jde to blbě, ale jde.
hliníkovou vrstvu jsem omotal několika závity drátu a upevnil, aby to
mělo kontakt a zalil tavnou pistolí. S 555 jsem udělal oscilátor, kde
kapacitu tvoří Al vrsta proti okolí studny, stačí jen běžné uzemnění
nebo holý drát do studny. Kapacita se mění v závislosti na tom, jak
velká část je ponořena, protože kapacita trubky nad vodou je minimální.
No a nyní již stačí ten nejmenší PLC, který počítá impulzy a zobrazuje
na displeji. Bohatě zvládá třeba 2051. Krabice má 4 průchodky. Do dvou
vedou konce trubky, do jedné přívodní kabel (napájení a data), poslední
se nevyužije. Závislost pochopitelně není lineární, ale to se dá snadno
programem vyřešit. Nic se v tom nehýbe. Nic se nemůže zaseknout.

Martin Záruba

---