Re: Jak udělat web server

Milan B. milan na bastl.sk
Pondělí Květen 23 16:04:16 CEST 2016

On 5/23/2016 2:17 PM, Michal Grunt wrote:
> Neřekl bych že megabajty. Jquerymin má kolem 200KB a dá se ještě
> customizovat.

Ci je to 0.2MB alebo 5MB je v podstate jedno.  Skrze kazdu malickost
pouzivat kniznice je IMO nezmysel.

> Navíc nemusíte řešit kompatibilitu (tu za vas vyřešili jiní)

Ako sa ukazuje, pre takuto primitivnu vec ta kompatibilita nie je dnes
az taky problem. Ak mam postavit 15 minut googlenia proti pouzitiu 0.2
megabajtom v podstate zbytocnych kniznic, aspon pre mna je volba jasna.

> a nikde není řečeno, ze se musí tato knihovna ukládat přímo do
> zařízení na kterých běží stránky. Stačí ji na stránce includnout přímo
> z Google (pokud bude přístupný internet).

Presne. "pokud je pristupny internet"

> Navíc toho umí daleko více

Uplne super, hlavne ak to "vice" vobec nepotrebujem a nepouzijem. Ale
dnes je trend skrze animaciu tlacitka natiahnut kompletny framework....

> a naopak ušetříte místo v paměti v zařízení kde budou webové než
> kdybyste to musel psát bez ní a kód bude i přehlednější.

Neusetrim, resp. je to take  svinske setrenie - na ucet druhych.
Stiahnutim mojej pidi stranky *kazdeho* donutim stiahnut 0.2MB z
internetov - na ukor ich predplateneho objemu dat, na ukor pamati v ich
zariadeni, na ukor ich kapacity baterky. A to vsetko len pre to, aby som
(zbytocne) pouzil nejaku kniznicu na elementarnu vec .

A videli ste niekedy jquery?  Vazne si myslite, ze kod s pouzitim jquery
je prehladnejsi?

-m-