3D tistena centrifuga?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Květen 22 22:40:58 CEST 2016

Přesně tohle mě napadlo, když jsem četl Vaši první odpověď. Vytisknu si jen
povrch a do něj pak udělám laminátový vnitřek. Pak přišel i soukromý mail,
kde jsem se mj. dozvěděl, že se některé rotory centrifug dělají z uhlíkového
laminátu. Takže tudy asi cesta vede.

Ale moje úvahy skončily na tom, že vyvážení doma nezvládnu, resp. vyžadovalo
by to moc velké úsilí.

V podstatě jde o následující: Z jisté nejmenované zelené byliny se
vyextrahuje pryskyřice, která obsahuje všechno možné, včetně oleje a
nějakých pevných látek. Když se extrakt smíchá s propylenglykolem, dá se
nalít do elektronické cigarety, čímž z ní vznikne elektronický joint. Jenže
tahle směs hrozně ucpává knot. Když se ovšem nechá stát týden ve zkumavce,
pevné složky se usadí na dně a olej u hladiny. Mezi tím je požadovaná čirá
kapalina. S centrifugou by to bylo rychlejší. Ale vzhledem k úsilí, které
vyžaduje její získání, bude lepší zůstat u toho týdne...

Dlužno dodat, že i ta čirá kapalina knot také ucpává, asi jako hustší druhy
normálních náplní do el. cigaret. S tím souviselo předchozí téma s UZ
mlhovačem:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Třeba modelářská dmychadla o průměru 70mm točí kolem 50 000 RPM, což je
obvodová rychlost nad 180 m/s. A jsou to věci za pár korun, takže žádné
kosmické materiály. Ale možná se používá vyztužení skelnými/uhlíkovými
vlákny.

To by se dalo použít i pro tu centrifugu - udělat to laminátové, vlákna
orientovat
vždy tak, aby byla namáhána na tah. To by se dalo sfouknout i ručně doma.