Raspberry 3 a win 10

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Květen 15 23:08:18 CEST 2016

Docela mě překvapilo, jak vysoké latence jim v těch testech vycházely.

Provozuji LinuxCNC, což je distribuce Linuxu s RT jádrem pro řízení CNC.
Jako levné řešení se používá SW generování signálů pro krokové motory
nebo serva, přičemž na rozumném PC HW se běžně generují pulzy s frekvencí
25 kHz. Testovací SW, který umí měřit latenci systému, ukazuje u dobrého
systému hodnoty klidně i dost hluboko pod 10 us. A to není žádný super HW,
v mém případě je to Atomová deska, jedoucí na 1.6 GHz.

Jinak mnohem víc záleží na dané desce, než na hrubém výkonu CPU.
Používám Atomové desky D945GCLF2 od Intelu proto, že mají tradičně velmi
dobré latence, i když hrubý výkon CPU je už na dnešní dobu srandovní.

Budu to muset zkusit na tom RPi, taky ho mám někde na dně šuplíku.
Ta distribuce LinuxCNC existuje i pro RPi.

PL