[OT] Prevoz raketoplanu na zadech letadla

Tom Meinlschmidt hw na meinlschmidt.org
Neděle Květen 15 10:43:50 CEST 2016


poleti. i vrtulnik, co lita na avgas. bohuzel etanol v tom benzinu stihne znicit i nejaky veci, takze pak je to opravdu jen jako nouzovka...

> On May 14, 2016, at 22:32 , Tomas Urbanek <turbyho na me.com> wrote:
> 
> Do malych letadel se porad leje low-lead benzin bez eko aditiv co nam nuti stat do aut. Takova cesna klidne v nouzi poleti i na bezolovo 95, ale ty ruzne radoby eko pridavky ze zakona zerou tesneni v motorech.
> 
> T
> 
> 
>> On 14. 5. 2016, at 19:23, Pavel KREJCI <krepa76 na gmail.com> wrote:
>> 
>> Pokud vezmu plne obsazeni auta, tak u beznych aut to vyjde podobne ne?
>> Mozna i ve porspech auta.
>> 
>> PK
>> 
>> Dne 13. května 2016 19:08 gatilo <gatilo na centrum.cz> napsal(a):
>>  13.5.2016, 19:05:05
>> 
>> Moderni letadla pro prepravu osob, maji spotrebu 2-2,5 l /osobu/100km.
>> Srovnani s os. autem si jiste dokaze udelat kazdy sam.
>> 
>> S pozdravem Pavel
>>   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>> 
>> --
>> Zdeněk napsal:
>> 
>> > Docela jste to s těmi odhady trefil. Podle záznamu letěl AN-225
>> > rychlostí v rozmezí 700..900 km/h.
>> > Možná bych lehce přidal na spotřebě. Udávají 18..22 tun/hod, což
>> > bude pravděpodobně při ustálené letové hladině. Také poloviční
>> > náklad znamená změnu hmotnosti „jen“ ze 600 na 500 tun. Ono dostat
>> > těch 500 tun do výšky 10km bude asi energeticky nejnáročnější část letu (vychází mi cca 50 GJ).
>> >
>> > Zajímavé by bylo porovnání s lodí, ale na to není dostatek informací o spotřebě.
>> >
>> > Z.
>> >
>> > From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Slavomir Skopalik
>> > Sent: Friday, May 13, 2016 6:08 PM
>> > To: HW-news
>> > Subject: Re: [OT] Prevoz raketoplanu na zadech letadla
>> >
>> > No ono to neni zas tolik.
>> > Normalni kamion o nosnosti 25t ma spotrebu ~ 40l/100 km.
>> > Tezko rict, kolik ma spotrebu nadmer, ale pro orientacni priblizeni by to mohlo byt 5x vice
>> > (jako ze to rozdelime na 5 malych casti).
>> > Takze zde vyjde ~200l/100km.
>> > Realna rychlost AN-225 muze byt cca 700km/hod.
>> > Nalozen byl cca z 50%, tazke spotreba bude asi take niszsi, rekneme 14t/hod -> 2t/100 km.
>> > Tj. spotreba "jen" 10x proti silnici.
>> > Nicmene zde bude jeste redukce, ze letadlo muze letet primo. tj. bylo by to horsi "jen" ~6-7 krat.
>> > Nicmene realna cisla se asi nedovime.
>> > Slavek
>> > Ing. Slavomir Skopalik
>> > Executive Head
>> > Elekt Labs s.r.o.
>> > Collection and evaluation of data from machines and laboratories
>> > by means of system MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
>> > -----------------------------------------------------------------
>> > Address:
>> > Elekt Labs s.r.o.
>> > Chaloupky 158
>> > 783 72 Velky Tynec
>> > Czech Republic
>> > ---------------------------------------------------------------
>> > Mobile: +420 724 207 851
>> > icq:199 118 333
>> > skype:skopaliks
>> > e-mail:skopalik na elektlabs.cz
>> > http://www.elektlabs.cz
>> > On 13.5.2016 17:14, Zdeněk wrote:
>> >
>> > Na druhou stranu, přepravoval 120 tun železa přes půl zeměkoule při spotřebě
>> > 20 tun paliva za hodinu, to není zrovna ekologické řešení. Kam se na to
>> > hrabe dieselgate...
>> >
>> > Z.
>> >
>> >
>> >
>> 
>> 
>> 
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> 
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

-- 
===============================================================================
Tomas Meinlschmidt, MS {MCT, MCP+I, MCSE, AER}, NetApp Filer/NetCache

www.meinlschmidt.com  www.maxwellrender.cz 
===============================================================================



Další informace o konferenci Hw-list