Programovaci HW k LPC11U68

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Květen 12 20:10:36 CEST 2016

Tento konkrétní čip sice neznám, ale dělal jsem s LPC1343,11U24,U34 a
chovají se dost podobně, takže podobný bude asi i tento.

> Dobrý den všem,
>
> mějme desku s LPC11U68JBD100. Bude se vyrábět po stovkách ks.
>
> - Jaké piny vyvést pro nahrávání SW, případně ladění při vývoji?
> - Jaký k tomu pořídit programátor?

SWD, t.j. SWDCLK a SWDIO, případně i RESET. NXP používá jakýsi
LPCXpresso IDE moloch kde jako SWD adaptér je jakýsi LPC-link. Ale dá se
použít fakticky jakýkoli SWD adaptér spolu s OpenOCD. JTAG bývá jen pro
boundary scan, možná tedy do té výroby.

> - Jaké piny vyvést pro programování ve výrobě?
> - Jaký k tomu pořídit programátor?

Ono to bude mít i bootloader, který se na USB chová jako mass-storage,
takže na to jde firmware přímo kopírovat. Kromě USB je dobré vyvést (na
propojku high/low) i pin, kterým se dá vnutit režim bootloaderu. Sice
nový procesor by měl naběhnout do režimu bootloderu přímo, ale může se
něco nepovést. Ve výrobě je to ale otravné, musí běžet nějaké PC, musíte
čekat na enumeraci, klikat někam myší atd.
Jde udělat i standalone programátor, který bude běžet na stejném (ale i
na úplně jiném) typu procesoru a bude umět vnutit firmware cílovému
procesoru třeba i přes to SWD. To je pro baby na lince jednodušší,
prostě to propojí kablíkem, zapnou napájení a za chvíli jim to blikne,
že jako OK. Jenže to musíte udělat. Já jsem to dělal pro STM32 a zase
tak velká věda to není, můžu poskytnout, příp. i přiohnout.
Ale jak se říká ďábel je skryt v detailu.

Mrazík