Velky LCD, bolo: Re: Jak najít malý svod ?

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Sobota Květen 7 22:36:02 CEST 2016

Toto je pekny kusok. Paci sa mi na nom LCD. Podobny LCD ma aj dalsi
portable pocitac tej ery
https://en.wikipedia.org/wiki/TRS-80_Model_100 a zrejme aj ine.

Na domace bastlenie hladam podobny LCD, idealne s radicom, ktory ma
tieto nesmierne vagne specifikacie
1, ma rozmer aktivnej plochy povedzme 200x80mm +- autobus
2, ma malu spotrebu (jednotky, desiatky mA), idealne ak nepotrebuje
podsvietenie pri beznom osvetleni
3, existuje za normalnu cenu (nie viac ako dvojciferna suma v dolaroch)
4, nie je to nahradny diel na nieco co sa stvrt storocia nevyraba

Potrebujem ho na zobrazovanie textu (povedzme takych 40 znakov po 10
riadkov, viac je lepsie) v prenosnom zariadeni.
Najblizsi velky je pomerne bezny 240x64 pixelov
http://www.tme.eu/sk/details/rg24064a-fhw-v/graficke-lcd-displeje/raystar-optronics/
ale ten ma rozmer aktivnej plochy cca 130x40mm
Malej spotrebe zas nevyhovuju TFT panely, ktore potrebuju podsvietenie.
Velke rozlisenie tam nepotrebujem - na zobrazenie textu v 6x8 matici
mi staci ak by ten 200x80 displej mal rozlisenie okolo 240x100
pixelov. Osempalcove TFT (okrem toho ze ma velku spotrebu) ma zbytocne
vysoke rozlisenie, takze budem zbytocne nahanat bajty aby som kreslil
ten isty 6x8 text na duplovane pixely.

Uplne idealny by bol ten 240x64, mozno takyto
http://www.tme.eu/sk/details/dem240128bfyh-ly/graficke-lcd-displeje/display-elektronik/dem-240128b-fyh-ly/
ak by mal sklo natiahnute do toho rozmeru 200mm

Da sa nieco take este zohnat, alebo sa po takych veciach uz zlahla zem?