[OT:] jako prase - aplikace NOZ pro vraceni auta do bazaru

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Květen 5 20:48:32 CEST 2016

Jak jsem se dozvěděl, nepřesně se vyjadřuju - ona je to sice
leasingovka, ale "produkt" je spotřebitelský úvěr se zajištěním. A tam
to funguje jinak, než u té leasingovky.

Známý (ne úplně blíký kamarád, navíc ještě dělá úplně jiné právo) mi
doporučil nejdřív vyplatit ten úvěr (jo, kdybych měl z čeho, tak jsem ji
před týdnem nepotřeboval) a pak vypovědět bazar s tím, že mi bazar dá
peníze. Možná. Někdy. Začíná to být trochu na dlouhé lokte.

A k tomu servisu - ano, je to jedna z možností, ale upřímně, je někdo z
vás, kdo by tomu autu ještě věřil, když se podělají dva hlavní
komponenty (ze tří důležitých), tedy řídící jednotka (jedna z asi
deseti) plus dost možná převodovka? No pak je tam ještě motor a pak už
jen zbytečnosti :)

Jinak auto je (opět) Volvo, tentokrát V70 II, r.v. 2004. Proti té mé
V850 je to nebe a dudy - ale ve prospěch té V850. Ať sáhnu, na co chci,
to je udělané sice načančaně, ale fórově. Tenké plasty, tenké plechy,
plastové pacičky, plastová ozubená kola - a to je to prosím prý
nadpůměr, co se týká konstrukce. Nějak jsem získal dojem, že kam Ford
šlápnul (v tu dobu je vlastnil), sto let tráva neroste - to, že nechodí
třeba ostřikovač jsem zjistil celkem záhy. To, že je na něm katalogové
číslo Fordu, to mne trochu překvapilo - víte, jak je to s těma "autama
na F" :)

Takže trochu rozčarování z nového auta bylo ještě před tím, než se
podělalo, ale asi bych si zvyknul. Druhá varianta byla nějaká
důkladnější oprava té mé "zabydlené a zvyknuté" V850 (hrubým odhadem
30-40k, ano, asi třetina toho, co teď vyhodím za novější), ale s
některými věcmi nehnu, kdybych se uopravoval - třeba s tím, že má jen
Euro 2 a tedy mne příští rok nejspíš vyženou z Prahy, což je pro mne
celkem zásadní problém :(

A to jsem s tím novým měl jet jen s dcerou směr Budějky - když si
představím, že to uhřeju v devět večer v půlce Votičáku, nedělá se mi
úplně dobře... To staré mne na cestě nenechalo nikdy, a to má najeto cca
600k - když už závada do nepojízdnosti, tak vždycky a zásadně na svém
parkovišti před barákem, prostě slušně vychovaný auto :)

No nic, vykecal jsem se, omlouvám se, v podstatě to sem nepatřilo, ale
mám fakt nervy na pochodu.

Pavel Kutina