odpor k LEDce

Josef Šíp sip na raab.cz
Pondělí Květen 2 14:07:35 CEST 2016

Jeste trosku mimo tema, mohlo by to nekoho zajimat.
Pokud koupite vysoce svitivou LED na indikaci provozniho stavu (na DPS) a zapojite ji tak aby indikovala stav
a neoslnovala staci ji velice maly proud. Napr pro 12V osazujeme 1M ohm
Sviti to perfektne a spotreba da se rict nulova.. :-)
Mame to vyzkousene se zelenymi LED 3mm a 0805 presne typy bych musel dohledat.

J.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: Monday, May 2, 2016 1:44 PM
To: HW-news
Subject: Re: odpor k LEDce

Ano, to mě irituje hodně. Na každém modulu je nějaká ledka, která svítí jak kráva.
Dělal jsem několik zařízení s čelním štítkem z tmavého polykarbonátu a ty interní (naprosto zbytečné) ledky to prosvěcovaly.

protože jsem nechtěl být hrubě destruktivní (vyřešit to štípačkama), vzal jsem lihovou fixu a všechny led zamaloval a tím jejich jas poklesl na snesitelnou úroveň.

Ale v každém případě je škoda, že většina různých modulů žere proud na takovouto zbytečnost.

Petr