BV.net komponenta SerialPort

Martin Persich persich na transcon.cz
Čtvrtek Březen 31 23:24:35 CEST 2016

No ono podle mého ani MODBUS RTU na PC nelze naprogramovat (alespoň pro již trošku "rozumné" rychlosti >= 9600 Bd). Ano, lze tam naprogramovat protokol, který mu bude hooodně blízký, podle mých zkušeností s 100,1 % zařízení kompatibilní, ale nebude to "MODBUS RTU". Já jsem tedy prozatím nepřišel na to, jak garantovaně detekovat prodlevu 1,5 znaku ve vysílaném rámci (a to pořádně ani na MCU). To totiž znamená, že nelze využít FIFO v 16C550 a snažit se obsluhovat každý přijatý byte při nějakých 38400 Bd (třebas ještě v cestě s USB převodníkem :-) ) je na PC bez šance.
Martin. persich na transcon.cz

  ----- Original Message -----
  From: Jaroslav Buchta
  To: HW-news
  Sent: Thursday, March 31, 2016 7:48 PM
  Subject: Re: BV.net komponenta SerialPort

  Navic, co se tyce prevodniku COM-USB tak je tato predstava uz uplne mimo. K cemu to ma byt dobre?
  Da se celkem dobre udelat vlakno, ktere bude cekat prijem znaku a tim padem reagovat dost operativne. Ale USB stejne ma tendenci znaky sdruzovat a pak teprve transportovat.
  Ja uz s COM protokoly nejak ani neexperimentuju a proste vsude vrazim modbus, mam na to vyvinuty SW na PC i MCU tak je to snadne  a funkcne je to odpovidajici vlastnostem COM portu i virtualniho.