jak oddelit datovy prenos

Pondělí Březen 28 12:28:02 CEST 2016

přeju hezké velikonoce,
protože i dnes myslím na práci, snažím se vymyslet nějaký vhodný způsob
galvanicky odděleného přenosu dat. Nechci tam nic připojovat přes
konektor (korozivní prostředí - spolehlivost kontaktů) a zařízení je
bateriové nízkopříkonové. Takže bych tam nerad dával nějaký radiomodul.
Rád bych měl přenosovou rychlost alespoň 1 Mbit/s. Procesor, nejspíš tam
bude tahle 51
http://www.silabs.com/Support%20Documents/TechnicalDocs/EFM8SB1_DataSheet.pdf

se bude každou vteřinu budit od svého RTC, změří pár napětí a zase usne.
Uvažuju o IR přenosu, že by se jen přečetlo napětí na fotodiodě a když
se na ni zasvítí, procesor začne komunikovat.  Na straně PC bude asi
tenhle kabel USB/232TTL
http://www.tme.eu/cz/details/ttl-232rg-vsw33/moduly-ftdi/ftdi/ttl-232rg-vsw3v3-we/#
a na konci nějaké udělátko s ledkou a fotodiodou.

Původní idea byla přiblížit k tomu něco asi jako když se odečítají
elektroměry. Jenže tady bude paměť 1 Mbyte a držet to ve správné poloze
10 vteřin asi není to pravé. Líbilo by se mi zasunout ten opto nástavec
do nějakého otvoru, aby byl v definované poloze. Může to být i bez
aretace. Napadá mě upravit na to třeba konektor XLR, ale rád bych kdyby
bylo už něco hotového. Řešil tohle někdo? Ideálně aby to bylo jednoduché
a levné.

Anděl