dynamo ve stredu kola

Neděle Březen 20 10:42:56 CET 2016

no když mě tohle řešení nenapadlo tak úplně náhodou. Viděl jsem takhle
udělanou regulaci dobíjení baterky u ultralajta. Bylo tam magneto, taky
napětí naprázdno dost šílené - prý přes 200V. Baterka připojená na
usměrňovač přes další diodu a mezi tím tranzistor, který řídil výstupní
proud tak že to zkratovával. Taky jsem to ze začátku nemoh pochopit, ale
nakonec mi to přišlo logické. No je pravda že pár W ztrát tam nikdo neřešil.
Anděl