dynamo ve stredu kola

Sobota Březen 19 16:58:11 CET 2016

Dobrý den,
koukám že existují taky dynama ve středu kola.
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/doplnky-na-kolo/svetla/dynama/dynamo-v-naboji/produkt/shimano-nexus-dh-3n20-dl-dynamo-v-naboji-stribrne-3w-36-der
Prý to jde velice tiše a lehce. Jak to funguje? Jsou tam nějaké převody,
nebo si to vystačí s rychlostí, kterou se kolo točí?
Když jsem se díval na různé typy dynam (abychom byli přesnější tak
alternátorů), jsou bez ochrany, případně s ochranou proti přepětí. Z
principu tyhle alternátorky udržují proud nezávislý na otáčkách, protože
napětí naprázdno je úměrné otáčkám, kmitočet taky a omezí se to vnitřní
indukčností. Tedy předpokládám že nejmenší ztráty by mohly být jednak
při chodu naprázdno, ale i při chodu do zkratu (odebírá se 0,5A při
nulovém napětí) a že jakákoliv ochrana proti přepětí bude ztráty
zbytečně zvyšovat. Není potom lepší světlo vypnout zkratováním než řešit
nějakou ochranu? Teda pokud to napětí naprázdno vůbec něčemu vadí.

Koupil jsem si světýlko "k dynamu", je v tom halogenka a když jsem se
divil proč to má vypínač, prodavač mi řekl že to je k dynamu v náboji
kola. Uvnitř světýlka je přes vypínač transil.

Anděl