Re: Oběhové čerpadlo Jablotron CP-201P

Úterý Březen 15 19:36:33 CET 2016

K těm zkušenostem - asi jen budou chtít vědět, že je to spolehlivé :-)
Ve svém topném systému mám několik oběhových čerpadel, každé je jiné (co
se mi zrovna líbilo a na co měli akci) a každé má úplně jiné parametry.
Každé se hodí k něčemu jinému.

Okruh studna - výměník TČ - vsakování
WILO YONOS RS 25/1-6
http://www.vodnecerpadla.sk/vodnecerpadla/eshop/0/0/5/410-WILO-YONOS-RS-25-1-6-180mm
jako jediné umí tlačnou výšku 6m ještě při 1000 l/hod
Na plný výkon je tak akorát, jde mi tam 1050 l/hod (změřeno vodoměrem).
Voda se z 8,5 st. ochladí na 3, tedy bere se z ní 5,5 KW.
Zkušenosti výrobce TČ - tohle čerpadlo je choulostivé na zavzdušnění.
Když se tam honí bublina, těžko se dostává ven a čerpadlo pak nemá
výkon. Podle doporučení jsem ho namontoval na stojato a dobrý.  S těma
bublinama to není tak strašné. Když se čerpadlo na delší dobu vypne,
bubliny tam vznikají pravidelně. Voda je kontaminovaná poděbradkou
(rozpuštěné plyny), čerpadlo je 2m nad hladinou vody ve studni, takže
tam vzniká podtlak. Bubliny pak vyžene celkem rychle. Mám hodně
železitou vodu, jsem zvědavý jak dlouho čerpadlo vydrží.
Okruh topení - podlahovka.
Čerpadlo Calpeda NCE (starší provedení bez regulace na konstantní tlak).
Tlačná výška jen 5m, jdou tam (podle rozdílu teplot) 2000l/hod. Mám tam
dodělaný vstup pro řízení výkonu. Ten časem využiju na to, že pokud TČ
potřebuje aby oběhovka běžela trvale pro měření teploty, po vypnutí TČ
budu dávat oběhovku na minimum. Podle katalogových hodnot má o dost
menší účinnost než Wilo

Okruh pasivního chlazení (dosud nezprovozněno) - okruh podlahovka -
výměník chlazení.
http://www.stavbaeu.cz/grundfos-alpha2-l-25-40-180-1x230-v-95047562-obehove-cerpadlo-3259
Je z nich nejslabší, jen 5-22W a při 1000 l/hod tlačná výška necelé 3 m.
Vypadá to že s účinností je na tom ze všech nejlíp.

Zajímavé by bylo porovnání s tím z Jablotronu. Nejsou od tho nějaké
parametry?
Myslím že všem těm oběhovkám by stačilo DC napájení cca 300V, měnič se
slušnou účinností by nemusel být až takový problém. Asi bych dal
přednost zavedené značce + měnič.

Anděl