Keystony RJ45 a tester CAT5e

Per512 per512 na seznam.cz
Pátek Březen 11 11:52:53 CET 2016

   Krásné úvahy o nekonečnu :-)
   I když některé závěry v diskuzi jsou platné, ale pro trošku jinou
oblast, viz konec mého příspěvku.

   Telco kabely používané pro metalické datové rozvody mají impedanci
100 nebo 110 Ohm.

   Impedance, zpoždění, přeslechy a další parametry se samozřejmě mění v
délce kabelu a velmi úzce souvisí s geometrií kabelu, která je
ovlivňována konstrukčním provedením, výrobou, MANIPULACÍ při instalaci a
konektováním konců.

   Certifikační měřící přístroj má dle normy přesně definované
oddělitelné rozhraní se samečkem nebo samičkou typu RJ45, podle toho
jest-li měřím pevný rozvod nebo patch kabel. Jakékoliv, byť sebemenší,
poškození tohoto rozhraní znamená zkreslení výsledků a buď opravu v
servisu výrobce nebo ne levnou výměnu (proto je to samostatný modul).
   Tyto moduly odpovídají normě a přes to nejede vlak.
   Před měřením tímto přístrojem MUSÍM definovat typ a vlastnosti
kabelu, který budu měřit.
   Podle toho se nastaví meze (některé červené čáry v grafech).
   Některé  - na koncích kabelů (konektorech) jsou dané a nezávisí na
kabelu, ale na konstrukci konektoru a práci instalačního technika.

   Pro to abych mohl předat kabeláž, je povinností předat všechny
protokoly s parametry v "zelených" číslech, tj. vše správně
nainstalováno a změřeno se správně nastaveným typem kabelu v testeru a
podepsáno předávajícím. U některých formalita, u některých souboj o
výsledky...

   Problematika zakončení vedení impedančním transformátorem v zařízení
je MIMO tuto diskuzi, kdy zde diskutujeme o provedení a měření  kabeláže.
   Impedanční přizpůsobení vedení dle normy je VŽDY záležitosti
koncového zařízení a to nespadá do certifikace kabeláže.
   To se ovšem dostáváme do další velmi široké diskuze o zvěrstvech (viz
váš odkaz), která dělají jak výrobci těchto "kostek", tak
"implementátoři", kteří se snaží k nim připojit svá zařízení. To je taky
mnohdy děs běs i u "renomovaných" výrobců...
--

  Rtepp