Keystony RJ45 a tester CAT5e

Per512 per512 na seznam.cz
Čtvrtek Březen 10 11:56:53 CET 2016

> děkuji za informace, něco takového jsem potřeboval :-)

  Není zač, rádo se stalo :-)
> Hledal jsem teď možnost zapůjčení Fluke DSX-5000, našel jsem 3 firmy -
> Solarix, Intelek a Bluecom, bohužel ani jedna není z regionu (bydlím
> poblíž Ostravy). Neměl byste tip na někoho poblíž Ostravy?
Nevím, přestože jsem taktéž z regionu. Kdysi něco takového provozoval
Autocont, oddělení sítí, ale to je dávno. Ve vašem přehledu chybí ještě
firma Nextlan (http://www.nextlan.cz/)

> Někde dále v diskusi píšete, že pro testování kabelu by šel použít
> Mikrotik RB2011 - ten mám doma. Dal by se nějak využít pro alespoň
> orientační otestování kabeláže před tím, než si půjčím ten Fluke na
> finální proměření? Ono ani těch 1500/den není úplně málo :-)
   Dal, ale musíte mít proti němu ještě jednoho Mikrotika, protože v
testu je jeden server a druhý klient (napište mi soukromě odkud jste a
mohl bych Vám, když tak něco zapůjčit, pokud nemáte druhého).
Tím ovšem získáte jen nějaký obecný  test propustnosti, bez větší
vypovídací hodnoty platný v okamžiku měření, tj. s vlivem okolních
podmínek ve stejném časovém období testu. Pokud se v čase kabeláž začne
chovat nestabilně a nemáte šanci přijít na to proč....
   Pro ilustraci jsem nahrál na http://ulozto.cz/xC54xWKe/dsx-zip
protokoly poskytované zařízeními DSX. Není tam pouze zobrazení útlumů po
trase kabelu, to je on-line na displeji přístroje. Stahování je omezeno
do 14.3.2016
   Takže pořád platí "měření je vědění" :-)

> A ještě poslední dotaz - nějaké zkušenosti s těmi toolless keystony
> nemáte?
   Ze začátku jsme beznástrojovým keystonům nevěřili, nyní máme několik
desítek tisíc instalovaných a to dokonce i v různých typech mobilních
prostředků - bez závad.
   ALE, jako vše, je to o lidech a pečlivosti.  U beznástrojových modulů
se toho dá zmršit méně, ale je nutno dodržovat bez výjimek zásady platné
pro instalaci kabeláží typu CAT6 a dodržovat instalační zásady výrobce
modulu, které jsou buď přiloženy u výrobku, nebo stažitelné jako PDFka.
   Na zakončení kabelu je vždy největší procento chyb a poruch (pokud
kabel nebyl zmršen již při pokládce), taky se tam měří nejvíce
parametrů, viz protokoly.
   Kvalita je přímo úměrná ceně, my používáme moduly v cenách od cca
80,- Kč za kus (CAT6)

   U klasických modulů je problém, že se daleko snadněji při narážení
zničí zářezový element (otevře se) a vznikne spoj, který je buď ihned
nefunkční nebo po čase začne haprovat. Je nutno při manipulaci vždy
dodržet souosost nástroje s otvorem pro drát... Což se ne vždy podaří,
pokud člověk pracuje při zemi nebo v rohu a podobně...
--

   Rtepp