Meric zkresleni dalnopisneho vysilace

Jé to je hezké. Jo, vím co je dálnopisné zkreslení a neprojevuje se to
jen u dálnopisu, ale prakticky všude, kde přenášíte dvoustavový signál
analogovou linkou s omezenou šířkou pásma. Pokud chcete původní signál
zase natvarovat komparátorem (pro dálnopis se používalo polarizované
relé), nesymetrie rozhodovacích úrovní má za následek, že se délky
impulzů v jedné polaritě prodlouží a ve druhé o to zkrátí. Takže se do
toho pustí testovací obdélníky a nastavuje se symetrie. Dálnopisné
polarizované relé mělo na obou kontaktech šroubky a nastavovala se
citlivost pro obě polarity.
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=63043
Tady jsem se dozvěděl, že relé byly dokonce i s neutrální polohou. Já
jsem viděl jen bistabilní, jak to na tom fóru někdo píše až dole.

Telegrafní zkreslení jsem řešil u DCF přijímačů, kde má být délka
impulzu buď 100 nebo 200 ms. Je tam modulace ASK, za filtrem jsou
impulzy brutálně zakulacené. No a teď jde o to, jak přesně funguje
řízení zesílení přijímače a jak je nastavený komparátor za detektorem. U
integrovaných přijímačů bývá v datasheetu napsáno cca 80-125 ms (úroveň
L) a 170-230 ms (H). Když se tohle zkreslení nekompenzuje a v signálu se
objeví šum, jde čitelnost strašně dolů. Pokud se kompenzuje, čitelnost
se rapidně zlepší.

Anděl