ozon pri provozu BLDC motoru

Michal Lukac michal.lukac na fstroj.uniza.sk
Středa Březen 9 15:01:27 CET 2016

Mozno blba otazka ,ale preco sa snazia dostat na povrch, pretoze je tam
vacsia plocha? (ze tam budu mat najmensiu hustotu?).
Keby ten pliesok co zbera naboj mal niekde v strede zuzene miesto dostali by
sa cez toto miesto?

m.

-----Original Message-----
From: Šerých Jakub
Sent: Wednesday, March 09, 2016 7:57 AM
To: HW-news
Subject: RE: ozon pri provozu BLDC motoru

Tohle je zásadní věc a přesto často při představách o el.  poli zcela chybí.
Krásně to vysvětluje Walter Lewin v některé ze svých přednášek. Koule je na
nějakém potenciálu, a kdyby se s tím pásem šmrdlalo ze vnějšku, nikdy by se
z něj náboj do již nabité koule nepřenesl. Ale právě proto, že se tam strká
zevnitř, může se nalévat a nalévat a nalévat, dokud nezačne utíkat díky
sršení a podobným jevům do okolí.
Elektrony totiž sedí na povrchu té koule a jak se vzájemně odpuzují,
vytlačují se k povrchu tím víc, čím víc jich tam je.  Proto je tam můžeme
strkat zevnitř a oni hned vylítnou k povrchu a vnitřek je zase "prázdný".

Jakub Šerých