ozon pri provozu BLDC motoru

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Březen 9 07:57:32 CET 2016

Tohle je zásadní věc a přesto často při představách o el.  poli zcela chybí. Krásně to vysvětluje Walter Lewin v některé ze svých přednášek. Koule je na nějakém potenciálu, a kdyby se s tím pásem šmrdlalo ze vnějšku, nikdy by se z něj náboj do již nabité koule nepřenesl. Ale právě proto, že se tam strká zevnitř, může se nalévat a nalévat a nalévat, dokud nezačne utíkat díky sršení a podobným jevům do okolí.
Elektrony totiž sedí na povrchu té koule a jak se vzájemně odpuzují, vytlačují se k povrchu tím víc, čím víc jich tam je.  Proto je tam můžeme strkat zevnitř a oni hned vylítnou k povrchu a vnitřek je zase "prázdný".

Jakub Šerých