ozon pri provozu BLDC motoru

Úterý Březen 8 23:52:12 CET 2016

Vždycky jsem si myslel že podstata Van de Grafova generátoru je ten pás,
co přenáší náboj a že je jedno, do čeho se ten náboj sbírá. Tady to
vysvětlujou tak, jako že podstata je to ukládání náboje do vnitřku
koule. Dost dobře nechápu, proč je tak důležité, že v té kouli je nulová
intenzita pole. Přece celá koule je na nějakém potenciálu a aby se pás
do té koule "vybil", musí se jeho potenciál vyrovnat s potenciálem té
koule. Pokud koule bude mít proti zemi 1 MV, bude se i ten pás vracet s
potenciálem 1 MV na povrchu. Tedy Nevybije se, tak jak tam píšou a to by
mělo omezit i dosažené napětí. Nebo je moje úvaha chybná?

Anděl