Pozor na sifrovaci viry

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Březen 2 20:47:05 CET 2016

Ano,
i přes sambu je to schopno soubory zašifrovat a vůbec nezáleží na tom na
jakém FS leží.
nepotřebuje to low level přístup, ale bere pěkně soubor po souboru a
každý přešifruje do jiného souboru. Původní pak smaže/přepíše podle toho
jak je to šikovné. (u prvních šifrovacích virů byla záchrana možná
obnovou smazaných souborů, nové verze už nasypou do původního nějaký
binární bordel a následně soubor smažou, tím efektivně odstraní možnost
obnovy dat ze smazaných souborů)

Obecně, zatím co jsem zaregistroval, neuměli šifrovací viry jiný přístup
než smb/cifs. Ale není nikde řečeno, že se to nemůže v příští verzi změnit.

Petr