] Windows 10 - jak pripojit share z WinXP?

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Čtvrtek Červen 30 22:13:39 CEST 2016

Ani přes IP to nejde?

----- Původní zpráva -----
Od:"Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
Odesláno:‎30. ‎6. ‎2016 21:36
Komu:"HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Předmět:[OT:] Windows 10 - jak pripojit share z WinXP?

Zdravim,

mam docela akutni problem - domena, Win 2003 Server, ten drzi Active
directory a spol.

Jedna masina v siti je WinXP Pro, je na ni hromada sharu, historicke
duvody - cela sit jede defacto pod jednim accountem, takze ani pretizeni
sharu na WinXP a prekroceni maximalniho poctu uzivatelu by nastat nemelo.

V siti nekolik pocitacu s Win7 Pro, prihlasovani do domeny, sahaji si na
disky, sdilene na tech WinXP. Vsechno funkcni.

Jeden (prvni a mozna i jediny) pocitac s Win 10 Pro - vidi na vsechny
ostatni pocitace vcetne "sluzebnich" sharu na tech Win 2k3, ale z te
masiny, bezici na XP vidi v siti jen jmeno. Neda se rozkliknout v
pruzkumnikovi, neda se pripojit pres pripojeni sitovych disku, neda se
pripojit z commandline - ale hlavne neda se na ty XP ani pingnout.
Podpora SMB/CIFS nainstalovana, NetBIOS over TCP taky. Na Win10 vypnuty
firewall, bez efektu.

Googlim, je to pro mne docela dulezite, a nedari se mi nic rozumneho
najit - obvykle se resi to, ze na Win10 je share, ke kteremu se
pripojuji ty XP, opacne jsem to jeste nevidel.

Nestekal jste se nekdo s necim takovym, neresil a nevyresil?

Diky.

Pavel Kutina