RE: Nabíjení lithiového článku 18650

Havran Jiří jiri.havran na cez.cz
Pondělí Červen 27 05:55:06 CEST 2016

Cau, bud tam dam primo clanek s ochranou ne prikoupim neco takoveho http://www.ebay.com/itm/18650-Lithium-Li-ion-Battery-Protection-Board-Dual-MOS-Battery-Protection-/122021176495?hash=item1c690764af:g:nGYAAOSwtJZXU-vk
A ten panel opravdou dava jen pri plnem osvitu, jinak prd.

S pozdravem Raven

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Halen
Sent: Sunday, June 26, 2016 9:29 PM
To: HW-news
Subject: Nabíjení lithiového článku 18650

Ahoj,

udělal jsem si ultrazvukový měřič hladiny v nádrži a řeším trochu
zapeklitou otázku dobíjení lithiového článku - 18650. Mám 6V/200mA
solární panel a potřebuji z něj dobíjet zmíněný článek. Celé měřící
zařízení bere nepatrně proudu, ale při zobrazování (4 maticové moduly
8x8 LED) bere docela dost. Zobrazuje se ale pouze při stisku tlačítka,
takže celkový odběr není velký.

Jakým způsobem článek dobíjet? Zkoušel jsem modul na dobíjení

www.ebay.com/itm/5V-Micro-USB-1A-18650-Lithium-Battery-Charging-Board-Charger-Module-New-KK-/281652406065?hash=item4193caa731

ale solární panel musí být plně osvícen, nebo musí být nastaven malý
dobíjecí proud cca do 10mA, jakmile není plně osvícen, tak přestane
úplně dobíjet.

potom mě napadlo předřadit před tento modul DC-DC měnič, ale taky to
nevypadá slibně.

http://www.aliexpress.com/item/1Pcs-DC-DC-Boost-Converter-Step-Up-Module-1-5V-to-5V-500mA-Power-Module-Newest/32610427343.html

Jaké optimální řešení zvolit? Například spojit 2 liion články do série a
vykašlat se na jakoukoliv regulaci? Případně něco jiného?

Díky moc za radu, Honza J.