este jedna k tomu ATtiny

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Neděle Červen 26 20:31:17 CEST 2016

Na pocte bajtov by nemalo zalezat, nie? USART sa vzdy synchronizuje na
start bit. Takisto ako nezalezi na baudovej rychlosti. Odchylka 5%
urobi rovnaku chybu (zhruba jeden ujdeny bit) na 1200 ako na 115200
baud.

Balu,
Pouzivanie intenreho oscilatora u MCU ktore negarantuju menej nez cca
2,5-3% odchylku je loteria. Ti ktori vravia "mne to funguje" popisuju
pripady, ktore pri ich hodnote napajacieho napatia a teplotneho
rozsahu (dva najsilnejsie vyplyvy rozladujuce interny RC oscilator)
prave funguju a sedia. Spoliehat sa na to samozrejme neda.
Takze mas moznosti:
1, Zmieris sa s tym, ze budes dufat "ze ti to bude fungovat".
2, Kazdy kus budes nejako kalibrovat. Nemusi ist o kalibraciu hodin
pocas programovania alebo po starte, Ale trebars autobaud, na zaciatku
kazdej komunikacnej sekvencie posles znamy bajt, ten sa prijme a podla
neho sa doladi interny oscilator aby to sedelo na ocakavany pattern.
3, Pouzijes komunikacny protokol (zrejme bitbangovany), ktory je
principialne odolnejsi voci rozsynchronizovanym hodinam, Ja som na
tieto ucely pouzival prenos s manchester kodovanim - to je
principialne odolnejsie, lebo povolena odchylke je taka, aby to od
poslednej hrany neutieklo o viac nez pol bitu, na rozdiel od USARTu,
kde potrebujes aby to od startbitu a osmich datovych + stopbite bitoch
neutieklo o viac nez pol bitu. Tym sa da zlepsit necitlivost voci
rozidenym hodinam z niekolkych percent na niekolko diesatok percent.
4, Pouzijes synchronny komunikacny protokol, trebars I2C.
5, Pouzijes jednocip s presnejsimi hodinami.