OT mailove domeny

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Červen 19 23:44:49 CEST 2016

>v texte:
>
>Dòa 19. júna 2016, 23:17, Jan Waclawek <konfera at efton.sk> napísal/a:
>
>V tomto svete este stale existuju ludia, ktori nemaju svoju domenu,
>ver alebo nie.

Na to nepotrebujes mat domenu. Dostanes mailbox pod domenou ISP.

Neskumal som to u regulatora (ani neviem kto to presne je) ani v zakonoch,
ale tipujem, ze tato povinnost este stale trva, len o tom jednoducho
klientov neinformuju. Ja mam tu teraz internet od telekomu. Ta moznost je
popisana v cenniku a nie je nahlas inzerovana. Ten cennik nie je
jednoduche na tej modernej stranke najst (ale ja ho pravidelne aj tak
hladam, lebo ma zaujima, co a preco platim, ale to je ina vec). Zda sa, ze
tento mailbox z povinnosti pod nazvom Mail Start telekom outsourcuje:

MAIL Start
§  zriadenie jednej schránky Elektronickej pošty v tvare úèet at zoznam.sk
alebo úèet at zmail.sk,
§  neobmedzený diskový priestor pre uloženie mailových správ a príloh,
§  podpora SMTP, POP3, IMAP, správa prieèinkov,
§  Program služby MAIL Start sa poskytuje bezplatne a len k prístupu k
internetu

Maju aj platene sluzby, ktore su ale uz pod ich domenou, alebo si mozes
zriadit holu domenu a presmerovat si mail na takyto mailbox; ale to je uz
nieco ine.

Este je tam o stranu dalej taka nenapadna klauzula, ze ak 60 dni nepouzijes
ten mailbox, tak zanika.

>Sila zvyku uzivatelov.

To mozno tiez. Skumal si?

Ale to je len cast obrazu, t.j. ze odkial maju klientov. Nevravim, ze to je
nezaujimavy aspekt, ale co mna osobne na obchodnom modeli zaujima
predovsetkym je co za co, t.j. ak dostavas sluzbu (mailbox), akym sposobom
to tomu poskytovatelovi prinasa prijem, ktorym pokryva naklady a generuje
zisk.

wek