Re: Převodník ethernet RS232

Martin Záruba swz na volny.cz
Čtvrtek Červen 9 08:15:13 CEST 2016

Rád slyším všechny možnosti. Nejprve jak to má fungovat: U nás je
veřejná IP, zde běží server a k němu se PLC mají připojovat. Tím je
zajištěno, že PLC nemusí mít veřejnou IP (zcela nutná podmínka). K
serveru se připojuje klientský program a časem bude mít také web server,
takže bude k připojení stačit cokoli s webovým prohlížečem. Vše jsem
vyzkoušel lokálně a fungovalo pak i přes internet a fungovalo taky.
Někdy se mi to nepřipojilo, ale většinou ano a byl jsem přesvědčen, že
chyba je u mě. Protože na mě mí klienti, kteří dělají montáže tlačili a
já byl přesvědčen, že to chodí, nechal jsem je nainstalovat několik PLC
u zákazníků a teď se ukázalo, že se někdy nemohou připojit. Naprosto mě
nenapadlo, že chyba je ve firmware PLC.

1. Snad se to tak podaří, musím vydržet.

2. To je nereálné, vývoj trval 2 roky, pouze by šlo doplnit PLC o
převodník RS232-ethernet, pokud by chodil, čímž bych mohl použít starší
(a mnohem levnější) PLC, které nemají ethernet a kterých mám
nainstalováno u zákazníků několik set k plné spokojenosti, ale
samozřejmě nemají spojení na server.

3. To také není možné. Je to u zákazníka a i protáhnout kabel, zastrčit
do routeru a PLC je někdy náročné. s Veintek jsem se nikdy nesetkal,
musím si zjistit co to vlastně umí, naprosto nic o tom nevím.

4. Tak mám nainstalované 2 kusy a chodí to, ale vyžaduje to veřejnou IP
na straně PLC.

Teď to mám to udělané tak, že PLC se připojí k serveru a čeká. Pak už
veškerou komunikaci od autorizace až po vlastní přenosy řídí server. Dat
je nulanulanic (100 byte 1x za 10 vteřin).

Ještě k té komunikaci. Pokud je PLC jako server a nenavazuje spojení,
odpoví klientovi (počítač) sice také dvěma frame [SYN,ACK], ale to nějak
prochází a pokud je komunikace navázána, program prostě nesmyslné frame
zahazuje. Já o tom vůbec nevěděl, protože dat je tak málo, že se to
neprojevilo a teprve až začaly potíže, začal jsem to zkoumat WireSharkem.

Martin Záruba