Re: Jednoduchý měřák

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červen 8 15:55:41 CEST 2016

Toto nie je pravda, aspon u ATMega128. Nemam chut teraz prechadzat
datasheety ostatnych AVR, ale pochybujem ze je u ktorehokolvek ineho inak.

MUX je single-buffered a pri *free-running mode* sa z buffra prepise do
pracovneho registra presne v okamihu ukoncenia predchadzajucej konverzie,
co je prave okamih aj ked sa vyvola prerusenie. Ergo, ak prepisujete MUX v
preruseni, vysledok pre pre MUX zapisany v Ntom preruseni sa objavi v N+2
preruseni. Hodnota MUX zapisana po starte konverzie uz na tu konverziu
vplyv nema, aj ked skutocny hold nastane az jedenapol hodinovej periody po
starte konverzie.

Mimochodom, ja v jednom projekte spustam ADC "rucne" t.j. nepouzivam
free-running mode, dovod je vsak v tom, ze ADC ma uzky rozsah pracovnych
frekvencii - hodiny 50kHz-200kHz - t.j. jedna konverzia trva max. 260us,
takze pri pomalsich hodinach a najma pri vacsich latenciach (co "vdaka"
nestastnemu rozhodnutiu pri pocati AVR neimplementovat prerusitelne
prerusenia) moze sposobit ze sa jednoducho ten prepis MUX do nasledujuceho
startu konverzie nestihne.

wek