PST transformatory

Pátek Červen 3 10:43:07 CEST 2016

Já to chápu, že by to takhle mohlo fungovat. Teď mám v domečku (letos už
se tam musíme nastěhovat) sazbu pro tepelné čerpadlo a po prvních
zkušenostech vidím, že to pro mě bude nevýhodné. Barák má výpočtovou
výkonovou ztrátu 4,5 KW (při -15 venku), tepelné čerpadlo voda-voda má
topný faktor cca 5,2. Tím že topím vodou, mám topný faktor stejný i když
mrzne. Když bylo venku na nule, podle wattmetru z Lidlu jsem spotřeboval
za měsíc cca za 500 Kč elektriku. Je to už skoro stejné jako paušál.
Zedník mi říkal že topí elektrokotlem a protopil 100000 Kč za rok.
Kupuje TČ vzduch-voda, jenže mu to bude fungovat blbě, protože má dole
podlahovku a v patře radiátory, kvůli kterým musí dělat vyšší teplotu
vody. Já jsem měl v baráku 23 st při teplotě vody 26, při tom voda ze
studně měla 8,5 a ochladila se na 2,5 stupně.

Pokud bych se rozhodnul dát na střechu další FV panely, koupil bych k
tomu nějakou větší baterku od HE3DA (tvrdí že ty jejich budou levnější
než konkurence a lepší poměr energie/hmotnost) místo současné NiCd s cca
4 KWh, k tomu dost výkonný měnič (ty jejich baterky dají krátkodobě
obrovský výkon), dovedu si představit že přes léto nebudu potřebovat
elektriku ze sítě vůbec a přes zimu něco málo na topení. Pak se mi
vyplatí ten nejmenší paušál s nejdražší energií + malý jistič. Vím že
mám extrémně malou spotřebu na topení, většina lidí s TČ vzduch-voda je
na tom podstatně hůř. Ale z hlediska domácnosti je tohle možná cesta a
dovedu si představit dávat i přebytky do sítě, pokud by o to byl zájem.

Jenže pak tady máme průmysl, který má stálou spotřebu a asi o dost
větší, než ty domácnosti. Tohle živit ze solárů, větrníků a z baterek
bude nejspíš velký problém. Němci už prý ohlásili omezení podpory solárů
a větrníků, protože je to moc drahé. Možná je v tom zase ta politika...

Anděl