PST transformatory

Pátek Červen 3 00:03:46 CEST 2016

V televizi se jednou někdo rozplýval nad tím, jak budují zcela novou
energetiku. Asi po období, kdy dělali větrnými a solárními elektrárnami
borel v celé evropské síti, začali stavět velké akumulátorové stanice.
To asi tu elektriku hodně prodraqží. K tomu každý, kdo má na střeše
solár, musí mít svou baterku a né to cpát do sítě. Připadá mi to tak
trochu jako blahé paměti čínská politika velkého skoku, kdy každý musel
někde na zahradě vytavit 10 kilo železa. Ale Němci na to asi mají...

Přece řešením je používat v energetice mix zdrojů, které jsou rychle
ovladatelné (vodní elektrárny), které dokážou vykrýt špičky spotřeby
když voda není (tepelné, třeba plynové), jaderné pro stálý výkon. Pro
akumulaci přečerpávací a jen pro vykrytí krátkodobých výkyvů ty baterky.
Taková soustava pak vstřebá i nějakou část energie ze solárů bez
narušení stability.

Němci asi spoléhali na to že Evropa je velká a nechá si včechno líbit.
To pomalu končí...
Anděl