OT Centrifuga - hotovo

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červen 2 00:38:28 CEST 2016

Zdroják je v příloze:-)

Rotor má průměr 80 mm a osy naklánění jsou na poloměru 30 mm. Cca tamtéž je
pak při rotaci okraj zkumavek dlouhých 100 mm. Dno se tedy nachází na r 130
mm a hladina na 100. Otáčky jsem změřil na 48 Hz, takže u hladiny je 230 G a
u dna 300.

Složky netuším. Nahoře je slabě růžová, průhledná voda,  pak je cihlově
oranžový proužek se skoro bílým, velmi ostrým povrchem, po asi 3 mm plynule
přejde cca 5 mm oranžové, mírně kalné "vody" a na dně je usazenina v barvě
podobné kečupu. Je to okem dobře viditelné, ale foťák s tím má problém a
jsou na něm vidět prakticky jen 2 vrstvy: Vrchní a zbytek.

Chtěl jsem to teď nechat běžet déle, ale ložiska začínají skřípat. Mají na
to nárok, motorek jsem koupil začátkem 90. let v bazaru, udělal z něj
vrtačku, párkrát použil a od té doby tu leží. Otázka teď zní, čím je
namazat?

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Urbancik
Pekne.
Zeptam se na dve veci:

Jaky prumer rotoru mate?
Co jsou ty 4 slozky kecupu? ;-)

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek

tak jsem přemýšlel, závěr byl, že když ždímačka může točit 1400 ot/min s
ledabyle umístěným prádlem, tak by to zas takový problém být neměl.

Vytiskl jsem tedy rotor se dvěma výkyvnými držáky na zkumavky, s dírou
přesně pro šroub M5. Tiskárna těsně před koncem vytuhla, takže na jedné
straně chybí asi 1 cm2 poslední vrstvy. Pak jsem nenašel krabičku s
požadovanými šrouby a tak jsem použil nějaký vrut, co tam držel. Uchytil do
sklíčidla ve vrtačce na DPS s asynchronním motorem 2800 ot/min.

Rotor přežil roztočení na prázdno, pak s prázdnými zkumavkami, dále s 3 ml
vody s kečupem a nakonec i rozcupoval papír, co jsem dal dolů, abych na
zkumavky koukal proti bílému pozadí. Napájení z regulovatelného AC zdroje
Diametral. Udělat dobrý doběh není úplně snadné a motor asi při cca 1 min.
klesajících otáček při 100-96 V trochu trpí.

Kečup se po 5 minutách rozdělil na asi 4 různé vrstvy.

Vychází cca 250 G.