OT: cirkulace TUV

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Červenec 30 08:01:16 CEST 2016

To máte docela kliku, že Vám to běhá samotíží. Mě teda ani náhodou.

Elektrický ventil dodává třeba Regulus
http://www.regulus.cz/cz/ventil-zonovy-dvoucestny-vzk-215-230-1p Má
motorek a pokud na ovládání připojíte napětí, přepne v něm malinké
relátko, tím se dostane napětí přes koncák na motorek a ten se točí tak
dlouho, až otočí ventilem o 90 stupňů. Pak koncák vypne. Pokud ovládání
odpojíte, relátko odpadne, přepne se v něm přepínací kontakt, tím se
zapojí druhý koncák a motorek opět jede, až koncák zase vypne a ventil
je zavřený. Chodí tedy stále dokola, což je pro ventil dobré. Tlaková
ztráta je mizivá, v otevřeném stavu je to prostě hladká trubka.

Martin Záruba