hwKlimatizace -vcera bylo pozde

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Červenec 30 07:34:00 CEST 2016

Odpovím jenom laicky, můj první split teprve leží v krabici a čeká na
montáž :-)
Pro autoklimy se prodávají tlakové nádobky (spreje) kde se zacvakne
vypouštěcí ventil, a celý obsah se vystříká do ineriáru vozu poblíž
mřížek limatizace. A přitom se nechá pracovat klimatizace s cirkulací
vzduchu. Ale nepříjde mi to moc účinné, efekt je asi jen v desinfekci
výparníku než čištění.
Pro domácí klimy, kde máte k výparníku opravdu přístup, je k dispozici
zada přípravků v balení s ručním rozprašovačem. Klíčové slovo je čistič
kondenzátorů. Třeba Hydrokleen, Superclean.
Alkalické čističe jsou směs saponátů, desinfekce a hydroxidu sodného.
Hydroxid naleptá lamely a uvolněným vodíkem vytvoří pěnu, která přispívá
k odplavení nečistot. Je to smutné že se lamely rozpouštějí, ale jsou
tak jemné a husté, že mechanocké čištění, nebo tlakovým vzduchem by
mohlo vést k jejich deformaci.
Lubor

PS já teď uvažuji jak zajistit vnější jednotku proti případnému krupobití.