[OT] hrusky a kombajny

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 28 16:12:06 CEST 2016

Tak na tuhle kampaň jsem zatím nenarazil. Ale v metru se vyskytuje "Víte, že
..." a tam jsou často čísla evidentně vycucaná z prstu. Na konkrétní případ
si nevzpomenu, protože jsem víc než týden metrem nejel, ale vím že jsem se s
tím setkával i ob den. Typicky se mi to nezdálo, tak jsem provedl menší
odhad ve stylu, že když tady na tom pamfletu tvrdí, že tramvaje za den
otevřou dveře x-krát a na tamtom, že jich průměrně jezdí y, musely by
otvírat co 10s, i kdyby jezdily 24h denně.

PH

-----Původní zpráva-----
From: David Obdrzalek
To je totiž bohužel asi trend, je jedno, že to je kravina, hlavně když jsou
čísla
pěkná.

Viděl jsi v poslední době reklamní kampaň DPP? Mě jako matfyzáka to docela
uráží: na
plakát klidně napíšou "70%=80%" s vysvětlením, že v 70% stanic metra začíná
nebo
končí 80% všech cest. Hm?

Na dalším "22=949" s vysvětlením, že za 22 let od nasazení prvního
nízkopodlažního
autobusu jich ke 31.5.2016 mají už 949. Porovnávají čas s počtem autobusů!
HM!

A do třetice, to už se o mě pokoušely mrákoty, "7/8=100%" protože, a to si
dovolím
ocitovat celé, třeba mi tu někdo vysvětlí, kde jako je ta rovnost: "V prvním
čtvrtletí roku 2016 ujely autobusy 13,7 milionu kilometrů (100%). Z toho
nízkopodlažní vozidla ujela 11,98 milionu kilometrů, což je 7/8 z celkového
počtu
najetých kilometrů."